Monday, December 13, 2010

What song you shouldn't listen when you are mad?

On the way back from my parents' house today, I was listening to the radio, normally kalau aku yang drive aku tak pay attention sangat to what the DJ really says, I will just enjoy the music. But topic discussion DJ masa aku drive tadi sangat menarik telah menyebabkan aku drive selaju 60 km/h.Yup sangat perlahan and aku pon tak tau berapa banyak kereta take over kereta aku sambil memaki². Sebenarnya aku phobia sikit drive laju² waktu malam. Hehe.

Okay, back to my story, DJ tu tengah discuss² pasal macam mana Chris Brown tergamak to whack Rihanna masa dieorang tengah fight. One of the DJ wanted to find out la what song played inside Chris's head when they fought sampaikan dia boleh selamber tumbuk muka cantik Rihanna kan (dayus sungguh Chris Brown ni tau!). That incident leads the DJ to open topic hangat ni "What song you shouldn't listen when you are mad to your boyfriend or girlfriend?" menarik kan topic tu? kan? kan? Haha. At least the topic caught my attention. Aku tak pernah terpikir pon nak tanya soalan tu kat diri sendiri. So ramai la yang tweet bagi song list masing². Mostly listed the song that can really easy to get them feel annoyed when they listen to it. Ada yang cakap lagu "Hey Mickey" boleh membuatkan dia rasa lagi nak tumbuk muka boyfriend dia bertubi² kalau dia dengar time dieorang gaduh. Aku pon rasa lagu tu annoying jugak kalau dengar banyak² kali.

My don't-you-ever-play-that-song-or-I-will-turn-green is semua lagu dangdut!

Kalau time aku tengah marah jangan la korang pergi sua lagu dangdut kat telinga capang aku ni. No offence yer peminat² lagu dangdut. Aku bukan tak suka lagu dangdut. Aku nyanyi jugak lagu dangdut kalau pergi karaoke dengan suami aku.Tapi please la jangan pasang kalau aku punya boiling point nak cecah 100 degC. It's sooo going to annoy me!

Kan best kalau each time isteri/girlfriend punya boiling point dah almost reach the top, suami hadiahkan kotak yang berisi handbag di dalamnya macam ni..daripada marah terus sejuk la *battling eye lashes ke arah suami* (Husband baru bagi kotak ni tadi, for my belated birthday present..thank you sayang!)

Dah² jangan nak berangan. Kau ingat suami kau tu petik duit kat pokok ker? Kan bagus kalau rasa² nak meletup tu, pergi ambik wudhu' ker, baca Quran ker kan? Bagi tenang sikit jiwa raga tu.

Seriously, aku still rasa lagu dangdut sangat annoying di dengar kalau aku tengah marah. What say you?

1 comment:

Liyana said...

Hi Mira,
I hope the parcel has reached you safely.

 
blog design by miralatiff Related Posts with Thumbnails