Friday, December 3, 2010

Playing badminton is actually fun!

Recently, my husband kemaruk main badminton. Siap beli racket baru. Baguslah kan. Sebagai isteri yang solehah patuh pada suaminya, aku pon join lah sekali. Ada orang tu dah belikan racket untuk kita, kita main lah kan. Takkan nak simpan racket tu buat perhiasan pulak.

My husband said, he wants this thing become a ritual. Every Friday night, main badminton. Well, we'll see how it goes. Jangan awal² ni jer bersemangat lebih.

Yang bestnya, hobi baru husband ni jugak mendapat sambutan hangat dari member² beliau. Ramai jugak turun last Friday main badminton sama² we all. Meriah sikit bila main badminton ramai² ni. Geng JSA pon ada jugak. Boleh bersenam buang² lemak² terkumpul ni kan? Hehe.

Last week, we booked the court for only 2 hours. Tu pon dah tercungap² aku main. Sejak kerja ni aku memang jarang giler bersukan. Well, dekat Nigeria pon aku main tennis bila aku ada dekat camp jer. Kalau aku pergi offshore, tak dapat nak la nak main tennis. Dekat rumah ni ada jugak racket tennis tapi...ermm..cam biasa la sakit malas aku ni menjadi². So bila my husband dah semangat nak main badminton ni, aku pon boleh lah beriadah sekali.

Gaya jer lebih. Tapi shuttle cock tu asyik tak kena racket aku jer. Ker aku yang tak reti main badminton?

Pasangan regu paling mantap seantero dunia. Enough said.

Mereka² yang berada di tempat kejadian.

Kerajaan asyiklah kempen 'Majulah sukan untuk Negara'. Tapi as a Malaysian citizen korang sokong tak kempen tu? For me, it is not only for the country, it is also for yourself!

4 comments:

Madam Sooyaree said...

badminton taktau main, tapi tennis tau? omputeh sungguh kau

yangyuyu said...

hi blogwalking here..

nice blog photos and story:)

miralatiff said...

Sooyaree: Sangat omputih you!!

Yangyuyu: Hi there!!Thank you..glad you like it!

Nariko said...

harloh harloh KA tu. LOL

 
blog design by miralatiff Related Posts with Thumbnails