Thursday, February 4, 2010

Emir bersama playgym nya..

When Emir enter 7 months, Emir dah starts throw his tantrum kalau I put him to play in his baby cot..maybe dia rasa macam terkurung..and kalau dia tak menangis/merengek pon dia akan buat muka kesian and mengomel dalam bahasa dia nak mintak I angkat dia..So agak sukar jugak nak leave him alone in his cot and agak sukar untuk I buat kerja-kerja rumah kalau my husband is not around.

Jelingan manja Emir..

Then after discussing with my husband about this matter, at first we plan to buy a playpen for him. But I fikir playpen macam babycot jugak and for sure he will refuse to be in it.

So when we went to Toy r us last time, we saw this play gym. Actually ada few kind of play gym jual kat Toy r us and it comes with range of big size to small size and from expensive one to the one yang agak murah. So the one yang we saw agak worth buying and it’s neither big nor too small. It is just the right size to fit in our small house. We just grab it and pay. It costs RM 99.00. Sangat murah kan?? And few weeks later I saw exactly the same one in Giant Kinrara and the price is cheaper at RM89.

With this kind of play gym, it requires a pump sebab agak semput la kan kalau nak blow this play gym by our selves. The pump is not come together with the play gym. We bought the hand pump separately and it costs just RM32.00. Ada jugak electric pump but the price is a bit expensive la..around RM100++. I tak berapa ingat the exact price. Tak rugi pon beli hand pump ni. Kalau ada bola pancit ke boleh jugak guna pump ni untuk pump.

Agak lenguh jugak la tangan my husband menge’pump’ play gym ni. Kejap je la dia pakai tangan then lepas penat dia pump pakai kaki. Hehe…Lepas siap pump semua tiba-tiba I rasa macam kosong pulak dalam play gym tu..I suddenly dapat idea bernas untuk membeli bola-bola berwarna-warni untuk di letakkan di dalam play gym. Bola-bola berwarna-warni tu I beli dekat Giant Puchong je and dalam satu bag ada 100 pieces and one bag costs RM36.00. Kalau nak bola banyak lagi beli la dua bag. But I think one bag pon ah good enough.

Sukanya Emir!

So actually all in all, dalam lebih kurang RM167 we spent for this play gym including bola warna-warni and hand pump.

Ohh…by the way I pon leh masuk dalam play gym ni..Hehe..Best jugak dapat join Emir main dalam tu..apa nak jadi la dengan mak budak ni..=)

Nak ajak Ibu masuk sekali ke?


2 comments:

kew_chop said...

menariknya playgym tu. nanti nak usha kat kedai recycle la. nak beli yg baru of course sgt mahal kat sini.

miralatiff said...

memang menarik murni..mesti banyak lagi yang menarik kat Jepun..

 
blog design by miralatiff Related Posts with Thumbnails