Friday, November 26, 2010

I wish I have more than 24 hours!

Aku kalau balik rumah jer mesti blog ni akan jadi macam anak terbiar tau...bila dah sentiasa busy dengan anak sendiri, memang kurang sikit masa untuk diri sendiri (eh macam rhyme pulak)...Most of my time at home will be occupied dengan aktiviti di rumah with my family..Bukan tak nak meng'update' tapi setiap kali mood nak update datang dah duduk depan laptop then suddenly mesti hati ni selalu rasa tak senang and nak check balik tengok apa yang anak aku tengah buat..selalu tau macam tu..end up blog ni memang tak ber'update'..

Mesti ada yang cakap, eleh ko anak baru sorang dah kecoh..tu ade blogger anak 2-3-4 still jer boleh update blog tetiap hari..weh aku memang salute la dekat dieorang yang anak dah 2-3 ni boleh update blog hari²..some of them tu dah la berkerja..tapi never fail to update blog with new entry almost everyday..for instant kak merah kita..the infamous blogger..okay maybe anak dia dah besar² kan tapi still la they need her attention..I memang adore you kak red!!..sometimes I wonder how on earth they could do such things..or maybe I'm the one who is lazy?

Tapi dalam masa aku sibuk² tu, semalam aku sempat pergi buat facial..itu pon after my husband bising² tengok muka isteri dia dah macam ladang penternakan jerawat...hahaha..noo lah....of course la dia tak cakap straight to the point yang muka aku banyak jerawat but suddenly he came up with this line " Sayang..you dah lama tak pergi facial kan?..ni adik² ada dekat rumah boleh dieorang tengok² kan Emir while you go do your facial" Masa tu aku pon rasa pelik, dia tiba-tiba concern sangat pasal facial appointment aku..Pastu terus pergi tengok muka sendiri dekat cermin, lantas hatiku berkata "I really do need a facial treatment"..terus call Asterspring set appointment semalam..

Memang dah lama sangat tak pergi buat facial, since my last facial appointment was..wait I forgot..I think it was 4 months ago kot..sampaikan..last time aku balik, I was so busy with packing and unpacking (we were moving to our new house)...furthermore, it was Raya when I was at home last time..super duper busy!! So after awhile not pampering myself, yesterday facial session was such a blast!! rasa sangat relax and aku memang enjoy la..terus set another appointment next week..hehe..

I personally think as a women, no matter how busy you are, you guys really need to find sometimes to ease yourself..especially for those yang dah ada anak tu..jangan jadikan "sibuk dengan anak" sebagai alasan untuk tiada masa for yourself (peringatan untuk diri sendiri jugak)..biarlah hanya untuk beberapa jam..you guys really need it! Buat lah anything yang boleh buat you all feel relax and happy..do massage or facial..watch your favorite movie or read book...barulah diri tu nampak sentiasa muda and ceria!!

4 comments:

Liyana said...

I dah nak balik lusa ni. Tak sempat shopping kat Stockholm. Tapi I ada a few hrs kat Amsterdam Airport. Kalau jumpa I belikan. You nak warna apa?

Husna Hadzarami said...

Kau pergi Asterspring mana? Aku dulu before kerja kakak aku selalu belanja buat facial kat Asterspring Wangsa Maju tu. Best kan? Aku suka bau tempat tu, masuk-masuk je pun dah rasa tenang.

Memang kita kena jaga muka. Dulu before kahwin aku jenis malas nak ambik kisah sangat, dah lah muka jenis sensitif. Tapi bila dah kahwin ni rasa macam rajin je nak pampering myself buat facial. Hehe..

miralatiff said...

Una: Aku selalu pergi Asterspring dekat IOI Puchong..before aku duk Puchong aku selalu pergi dekat Jusco Kepong..

Sejak try dekat Asterspring, aku jadi loyal customer depa sampai la sekarang ni..tak pernah try tempat lain lagi..Best sgt2!!

Sekarang ni ko selalu buat facial kat ner?

Liyana said...

Mira, good news, I dah dpt your Longchamp bag at Amsterdam. Warna light purple aje yg ada, yg lain pink or warna yg I don't think you'll like them. For details email me kat nanamansor@yahoo.com

 
blog design by miralatiff Related Posts with Thumbnails