Friday, October 22, 2010

Me, being clumsy and skeptical

Sedih. Malas. That's what I feel now. Sedih sebab hari ni pergi kerja, takde orang wish birthday secara live (dalam facebook and blog dikira secara virtual), lain tau feel dapat birthday wish secara live..Lepas tu jari terkepit masa tengah buat kerja. Sangat clumsy hari ni. Macam mana ntah my thumb boleh terkepit masa tengah check tool. Masa mula² tu tak terasa sangat. Dah sampai rumah terasa berdenyut². Adoi la...

Arghh..barang tak kemas lagi. Besok awal² pagi dah kena pergi domestic airport kat Port Harcourt. I will fly straight to Lagos and stay half day in Lagos then after that catch a flight to Amsterdam. Transit in Amsterdam for few hours, after that I'm gonna take next flight to Stavanger. It's gonna be a long journey tomorrow. And worse thing is I'm gonna travel alone. Sepatutnya ada my colleague yang pergi sekali. Tapi atas sebab² tertentu, he will join me in Norway hopefully next week. So yes, it somehow makes me feel down a bit. Bukan la tak biasa travel alone tapi sebab masa kami dapat tau yang kami kena on-loan to Norway together, we all dah plan la macam2. Furthermore, seronok sikit kalau ada geng travel sama² kan..

Memang takde mood sangat nak mengemas. The other reason is because travel kali ni bukan sebab nak balik rumah for days off but because atas urusan kerja. ('_') ..I should enjoy my trip to Norway, shouldn't I? Dapat experience baru, expose to new culture, meet new people..I bet I will enjoy the scenery the most. I've made some research from Mr.G.O.O.G.L.E, Norway ternyata sebuah country yang sangat cantik. But silly me, I left my DSLR camera at home. Last time bawak datang Nigeria tapi tak fully utilized sangat dekat sini since I pon duduk dalam camp jer kan. If I've known that I will travel to Norway, I should have definitely brought the camera with me..=(

I rasa I dah terbiasa kerja dekat tempat² yang di kategorikan 'red zone' in the company, so it made me becoming a bit skeptical. I tanya² macam² dekat manager in Norway, sampai I rasa dia pon macam dah malas nak layan I. Because of this, I easily will become panic if I encountered something which beyond my expectations. Lagi2 bila travel alone and pergi pulak tempat² yang totally different from where I come from. Sampai manager kat sana cakap "You dont have to be worried, people here are nice and civilized and they speak english very well". Okay, first of all, mungkin I dah biasa bila sampai each location ada company driver pick me up and I don't have to bother to take taxi or any public transport. Dekat Norway semua kena buat sendiri, nak pergi base pon kena naik taxi sendiri. Second, I tanya dia taxi dekat sana accept USD or Norwegian Krone, sebab nya I ada USD jer sekarang ni. Nak tukar dekat airport of course la currency exchange will be a bit higher than exchange duit dekat Money changer kat luar airport (tu pon aku nak berkira kan? Claim jer la nanti..) Ada banyak lagi soalan yang I tanya kat dia. I think I need to be a bit more relax and try to enjoy my business trip this time.

Makin terasa berdenyut² pulak ibu jari aku ni type panjang². Bukan pakai ibu jari sangat pon nak type ni. Tapi mungkin ada urat² saraf jari lain yang interconnected dengan urat ibu jari. Okay la, I better start packing now.

Tata.

5 comments:

LizYahaya said...

Oh wow, u share the same birthdate as my husband! I've found two other people sharing the same birthdate as of just yesterday. Anyway happy birthday an enjoy Norway!

miralatiff said...

Liz: Yeker?..Thank you for the wishes my dear! You bila nak officially pindah rumah baru?

Liyana said...

Dear, just go with the flow. The Scandinavian countries are way too advance (yg kadang2 ada benda pelik jugak because they're being too organized, in particular Swedish). Never been to Norway, But I guess the public transportation is tip-top. Nak cari everything check je kat internet (before tanya orang coz in the end diorang boleh jawab " oh, you can check it in the internet" :)

miralatiff said...

Liyana: Thanx for the advise..Alhamdulillah dah sampai kat Norway ni..sejuk sangat2! nak pergi shopping tp sorang2 ni macam x syok sgt la..

LizYahaya said...

Bila nak pindah rumah baru? Hahahaha good question. But unfortunately I have no answer just yet :( BTW, keciknya dunia, was reading your Libya Mafia post and noticed that I read the blog of one of your friend there (she's a friend's friend) and I know Alhafiz (a friend's brother). Memang kecik dunia!

 
blog design by miralatiff Related Posts with Thumbnails