Tuesday, July 20, 2010

Becoming 19 months and still growing up!

Today marked 19 months after I safely delivered Emir into this world..How time flies so quickly and yet I can't believe my son turned 19 months today...or I would say Emir is now became 1 year 7 month old..In the next 5 months Emir will be officially turned 2 years...Cepat nyer Emir besar..


I am so thankful to Allah that Emir's growing up healthy..But there's small tiny feeling inside me macam nak Emir jadi baby jer jangan besar²..I know! It's crazy kan..But I rasa belum puas tengok Emir as a baby...I rasa belum puas nak breastfeed Emir..I rasa belum puas tengok Emir crawling..macam² la I rasa..Maybe sebab I tak tengok Emir membesar tiap² hari...memang I rasa sedih..Mak mana yang sanggup berjauhan dengan anak dia...Even thou I jauh from Emir, tak pernah sesaat pon I lupakan dia..tak pernah sesaat pon perasaan rindu dekat Emir hilang dalam hati I ni..and I just want him to know apa yang I sacrifice now is for his future..I promise him this condition will not be forever..I just need to be patient and pray that very soon me, my son and my husband will unite and live as a normal family..InsyaAllah..

Speaking about Emir, macam² dah dia pandai buat sekarang..New milestones so far,
  • Emir dah pandai kick the ball..I mean kick the ball macam orang dah pandai main bola sepak..Pantang nampak ball mesti excited and nak kick the ball.
  • Emir knows how to brush his teeth by himself, even most of the time I know he just like to taste the tooth paste..
  • Emir dah boleh makan sendiri..Kalau dekat restaurant we all makan pakai fork and spoon, dia pon nak jugak makan pakai fork and spoon..but most of the time kalau dia suap sendiri mesti banyak yang tumpah than yang masuk mulut..
  • Gigi pon dah banyak..dah tak berapa suka gigit ayah and ibu..kalau dulu asyik nak gigit jer..
  • Pantang nampak playground mesti terus excited..and kalau we all bawak dia main kat playground sure menangis tak nak balik...
  • His weight is now 11.3 kg as what shows on the weight scale early this month..His weight tak banyak sangat naik since he was 12 months..Naik pon 200-300 gram jer...I rasa tak sedap ati jugak at first sebab tengok Emir makan adalah agak banyak jugak tapi berat naik sikit..mungkin dia active sekarang ni..panjat sini sana and berjalan pon agak boleh tahan laju so I think I know where the foods he eat goes..
  • Emir dah pandai merajuk! If I tak bagi something he wanted, dia akan run away and cry..bila I panggil pon dia tak nak pandang sampai la I bagi apa yang dia nak..Aigoo..pening kepala Ibu lepas ni..
Cuba teka Emir tengah intai apa tu?

Dear Emir my love,
Ibu love you so much! Be a good boy!

No comments:

 
blog design by miralatiff Related Posts with Thumbnails