Sunday, June 27, 2010

World Cup Fever

I started to develop interest nak ambil tahu pasal football ni after I met my husband...Since then ada la ambil tahu sikit2 pasal nama-nama team, nama-nama player sometimes teman my husband watch football together and try my best to support his favorite football team even tak berapa nak clear why my husband menjadi die-hard-fan team tersebut...but demi suami tercinta I layan kan jer la..

So since World Cup (WC) is around the corner, memang my husband dah sound awal-awal time WC ni especially kalau time team favorite dia tengah main jangan la sesekali nak tukar channel TV or ajak dia pergi to anywhere memang permintaan anda tidak akan dilayan..But sometimes atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan dia terpaksa redha la miss tengok game tu but I know that hati dia memang tak tenang and his iPhone memang tak pernah lekang dari tangan sebab nak check update dekat soccernet..I, on the other hand ada dekat Malaysia masa opening WC and sempat la watch few games before I come back to work..

Kalau ikutkan distance from my work place dengan South Africa memang dah dekat sangat dah..tapi masa tak mengizinkan untuk singgah ke sana..Kalau ada rezeki boleh tengok WC live dekat Brazil in 4 years from now..Mana lah tau Encik Suami nak bagi hadiah anniversary holiday dekat Brazil ker...hehehe

Masa opening WC this year, we were in Singapore and in the hotel that we were staying has no sport channel..My husband memang frust habis..ada la channel yang tunjuk WC opening ceremony but tak tunjuk the first game..TV1 kan dapat jugak dekat Singapore but during WC TV1 blocked viewer from Singapore watching all shows on TV1..My husband told me, TV1 pays a lot to show WC game on air..Itu pon lepas share dengan Astro..If I am not mistaken they have to pay around RM 50 juta untuk dapatkan license untuk siarkan WC games..It's a lot of moneyyyyyy!!!!...Singapore government agak kedekut nak bagi rakyat Singapore tengok WC for free so Singaporean have to pay for special sport channel untuk membolehkan mereka tengok WC live..

To show our moral support towards my husband, Emir and I pon ada pakaian rasmi sempena World Cup ni...

My husband all time favorite team..ENGLAND!!
One for Ayah, one for Ibu and one for Emir..
Special delivery from UK..

UPDATE!
England is qualified to the second round.
Tonight ada game England VS Germany..Hopefully luck is always on England!

Quote from my husband "ENGLAND till I DIE"

No comments:

 
blog design by miralatiff Related Posts with Thumbnails